Skip to content

Forskel fra skolebænken til reelt arbejde med property investment

3 måneder ago

388 words

Du er startet på en uddannelse, der i længden fører til, at du kan arbejde med property investment, og det er ofte også den rigtige vej at gå, da det kræver skolebeviser og bestemt lærdom for at kunne lande sig et job i den branche, og den slags kan man sjældent gøre med selvlære.

Man kan dog ende med at låse sig lidt for meget fast i, hvordan livet er på skolebænken, som det også opleves på mange uddannelser landet over.

Som studerende begynder man måske at savne det virkelige liv, og man vil egentlig gerne forøge ens chancer til at få sig en ansættelse efter uddannelsen, så man tager et studiejob, der enten kan være lønnet eller mere eller mindre på frivillig basis, der omhandler livet med property investment.

Her kan man så risikere at få et kulturchok, for selvom man kan genkende mange af scenarier fra ens lærebøger og undervisningen, og termerne giver også mening, så ligger det stadig langt fra, hvordan man havde forestillet sig, at virkeligheden var.

Nu kan man måske have fået sig et arbejde et sted, der er særegent for sig, men man skal nok uanset hvad regne med, at oplevelsen i det virkelig liv med property investment ligger langt fra, hvordan undervisningen og ens forestillingsevne er.

Selv hvis man har set videoer om det liv og læst artikler om det, så er det ofte opsat eller vist som et ønskescenarie og ikke, som det reelt foregår.

Problemet er nemlig, at på skolen har man tid nok og skal suge lærdom til sig, i det virkelige liv tæller resultaterne før alt andet.

Skolen er også normativ end den er pragmatisk, hvilket vil sige, at man ofte i skolerne underviser efter, hvordan verden burde være og håber, at eleverne tager den viden med sig og praktiserer den, mens man mest ser, at de tilpasser sig arbejdspladsen og “blot” krydre lidt til den eksisterende arbejdsplads.